Popoare si Obiceiuri. Powered by Blogger.

Multumiri tuturor


Am semnat un acord de marketing afiliat, ceea ce înseamnă că dacă vei cumpăra un produs din magazinele care au reclamă aici, plecând la cumpărături dând clic pe una dintre reclame, voi primi un comision din partea lor, care nu va influenţa în niciun fel valoarea cumpărăturilor tale.
Mulțumesc tuturor celor care au făcut cumpăraturi pornind de la una dintre reclamele de pe acest site.

Pages

Reclama eMAG

Reclama eMAG

Norvegia

Sunday, June 15, 2014

 



Daca intrebi un norvegian despre relativitatea culturala, cum ar clasifica el popoarele, ti-ar raspunde: E simplu. Exista numai doua tipuri de oameni: norvegienii si cei care si-ar dori sa fie norvegieni. Aceasta tendinta a norvegienilor de a se plasa in centrul atentiei, care a starnit atatea comentarii din partea danezilor si a suedezilor, este una dintre cele trei caracteristici uimitoare ale poporului norvegian. Celelalte doua sunt incapatanarea, care ajuta la intarirea etnocentrismului lor si potentialul lor imens de cautare a identitatii nationale, care, intr-o oarecare masura, il contrabalanseaza.
Norvegia este o tara solvabila, sigura, bine organizata si pregatita pentru secolul douazeci si unu. Populatia sa de 4,3 milioane de locuitori este bine aprovizionata in ceea ce priveste locuintele, hrana, bunastarea si posibilitatile economice. Cu o economie care o situeaza pe locul 30 in lume, ca marime, detine un uimitor loc sase in ceea ce priveste PIB-ul pe cap de locuitor si este al saptelea mare producator de petrol din lume fapt ce ii permite sa fie al cincilea mare exportator de energie. Intre bunurile de pret intra si flota sa comerciala (cea mai mare din Europa Occidentala) si calitatea principalilor sai parteneri de afaceri. Are piete de desfacere asigurate in Anglia, Germania si Olanda. Importurile sale provin din Suedia, Germania si Marea Britanie, in aceasta ordine.
Calitatea vietii este pe masura bazei economice. Norvegia detine locul trei in randul tarilor cu cea mai varstnica populatie din lume si locul sapte in ceea ce priveste calitatea vietii, conform Indexului Dezvoltarii Umane. Este al doilea mare donator de ajutor bilateral pe cap de locuitor (numai Kuwaitul se afla inaintea sa).
Sistemul educatiei se remarca prin faptul ca norvegienii studiaza mai mult decat restul europenilor (12 ani) si se afla pe locul cinci la capitolul cele mai multe inscrieri in invatamantul superior, in ciuda terenului dificil si a suprafetei intinse a tarii.
Situati, din punct de vedere geografic, la marginea Europei, norvegienii se bucura de o admiratie deosebita din partea altor doua popoare de la periferia europeana finlandezii si britanicii. Sondajele de opinie realizate de Ministerul Muncii din Finlanda ii indica in mod constant pe norvegieni ca fiind natiunea cea mai populara, urmati de englezi. Sentimentele calde existente intre norvegieni si britanici nu ar trebui sa surprinda pe nimeni. Acelasi sange viking curge si prin venele britanicilor.
Oameni ai marii, ca si englezii, norvegienii au lasat mostenire zeci de toponime in asezarile din Insulele Britanice. Pentru locuitorii orasului Bergen, nord-estul Angliei a fost intotdeauna mai accesibil iarna decat restul Norvegiei, iar istoria comertului anglo-norvegian se intinde din era hanseatica pana in zilele noastre. Anglia cumpara mai multe produse norvegiene decat orice alta tara. Alti factori care leaga cele doua tari sunt: democratia in cadrul monarhiei, sistemul parlamentar, dreptatea sociala, dragostea pentru natura, expeditiile la Polul Nord si Sud, protestantismul, navigatia, asemanarile in conceptiile filosofice, calmul si un simt al umorului impartasit mai cu seama in momentele grele.
Norvegia se afla in relatii bune si cu SUA si simte ca apartine, in multe privinte, lumii vorbitorilor de limba engleza. 



No comments:

Post a Comment

 

Translate this blog

Followers

Most Reading

Reclama eMAG